عذرخواهی سامسونگ از کارگران این شرکت

عذرخواهی سامسونگ از کارگران این شرکت

شرکت سامسونگ امروز از کارگرانی که پس از چندین سال فعالیت در زمینه تولید قطعات نیمه هادی برای بزرگترین تولیدکننده چیپ در جهان، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان مجبور به ترک شغل خود شدند، به طور رسمی عذرخواهی کرد. یکی از مدیران سامسونگ گفت:

ما خالصانه از کارگرانی که از بیماری رنج می‌برند و خانواده‌هایشان عذرخواهی می‌کنیم. ما در کارخانه‌های نیمه هادی و LCDمان در مدیریت درست خطرات مرتبط با سلامت شکست خوردیم.

طبق گزارشات منتشر شده ۳۲۰ در ارتباط با این مشاغل پس از استخدام در سامسونگ دچار بیماری شدند و ۱۱۸ نفر از این تعداد فوت شدند. براساس قراردادی که در اوایل ماه جاری اعلام شد، این کمپانی کره‌ای مبلغ ۱۵۰ میلیون وون کره (معادل ۱۳۳۰۰۰ دلار) به هر کدام از این اشخاص غرامت داده است. بیماری این افراد شامل ۱۶ نوع از سرطان می‌شود که بعضی از آنها بسیار نادرند، البته مواردی هم به سقط جنین و بیماری‌های مادرزادی کودکان تازه متولد شده توسط این کارگران منجر شده است.

این رسوایی در سال ۲۰۰۷ علنی شد، زمانی که کارگران سابق کارخانه‌های تولید نیمه هادی و صفحه نمایش در کره جنوبی و خانواده‌های آنها اعلام کردند که کارکنان این بخش‌ها مبتلا به انواع مختلفی از سرطان می‌شوند که منجر به مرگ تعدادی از آنها شده است. مجموعه‌ای از اتفاقات، شکایات، تصمیمات دادگاه، نظریات موسسه‌های سلامت و… در طول بیش از ۱۰ سال رخ داد تا در نهایت به بیانیه سامسونگ منتهی شود.

پست های توصیه شده

ارسال دیدگاه