افزایش سرعت هارد اکسترنال و فلش مموری

افزایش سرعت هارد اکسترنال و فلش مموری

افزایش سرعت هارد اکسترنال و فلش مموری یکی از دغدغه های همیشگی کاربران است، اما برخی از هاردهای اکسترنال یا فلش مموری ها دارای سرعت مناسبی هستند اما در کامپیوتر این سرعت کاهی میابد ، در ادامه این مقاله شما را با روشی آشنا میکنیم که در افزایش سرعت usb مموری ها و هارد اکسترنال تاثیر دارد.

یکی از تنظیمات پیشفرض روی ویندوز Quick Removal است که امکان بدون نیاز به اقدام برای Safe Remove جدا کردن فلش مموری از پورت usb میباشد، که همین امکان کاهش سرعت را به دلیل کش کردن و انتقال اطلاعات در پی دارد ما میتوانیم با از کار انداختن این امکان سرعت فلش مموری و هارد اکسترنال را بالا ببریم اما توجه داشته باشید با این کار برای هر بار جدا کردن فلش مموری یا هارد از پورت usb حتما Safe Remove را بصورت دستی انجام دهید چون ممکن است فایل های شما ذخیره نشود و یا در مواقعی به سخت افزار نیز آسیب میرسد.

افزایش سرعت هارد اکسترنال و فلش مموری

جهت تغییر در این قابلیت ویندوز هنگامی که فلش مموری یا هارد اکسترنال به سیستم متصل است روی my computer راست کلیک کرده و گزینه Device Manager را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز میشود شاخه Disk Drives را باز کنید و  درایو USB مورد نظر خود را کرده و ‌دو بار روی آن ‌کلیک کنید .

Safe Remove

سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود وارد تب Policies شوید و گزینه Better Performance را انتخاب کنید. درصورتی که گزینه Enable write caching on the device بر روی USB شما وجود دارد، ‌تیک این گزینه را نیز بزنید و‌ روی دکمه OK کلیک نمایید.

توجه داشته باشید جهت جلوگیری از بروز مشکل پس از انجام تغییرات ذکر شده برای هر بار جداسازی فلش مموری و هارد اکسترنال اقدام به Safe Remove کردن آن نمایید

رایاسهند

 

پست های توصیه شده

ارسال دیدگاه