راهنمای کاربران برای بازیابی اطلاعات هارد

راهنمای کاربران برای بازیابی اطلاعات هارد

تعمیر و ریکاوری هارد

بازیابی اطلاعات هارد

فایلهای شما که بر روی هارد کامپیوتر شما قرار دارد به دلیل رویدادهایی مانند صدماتی

 

که به سخت افزار وارد میشود، حذف و فرمت کردن از بین میروند، اما غیر قابل دسترس نمی شوند. مفهوم غیر قابل دسترس بودن دیتاها  این است که سیستم عامل دیگر به آنها دسترسی نداشته و در چنین حالتی، بیشتر آنها را می توان با نرم افزارهای ریکاوری و بازیافت اطلاعات دوباره بازیابی کرد.
نرم افزارهای مختلفی برای ریکاوی هارد وجود دارد و برای کاربران قابل دسترس است که در مواردی نیز عدم آشنایی با این نرم افزارها باعث آسیب دیدن به فایلها شده و فایلی بازیابی نمیشود و باعث افزایش هزینه شما برای ریکاوری اطلاعات توسط کارشناسان این امر میگردد.
در مواردی که هارد شما دچار شکستگی و یا آبخوردگی و آسیهایی از این قبیل هم شود میتوانید با تماس با کارشناسان بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد اقدام به بازیابی اطلاعات هارد شکسته یا سوخته خود نمایید.
آمارها نشان می دهند که آسیبهای سخت افزاری با ۴۴% بیشترین سهم را در پاک شدن و گم شدن اطلاعات دارند. سایر علتها نیز به ترتیب عبارتند از: ۳۲% اشتباه توسط کاربر، ۱۴% خطاهای برنامه و ۷% ویروس های کامپیوتری.

هنگام بروز چنین مشکلاتی اغلب کاربران موضوع را تمام شده فرض کرده و تسلیم آن می شوند. زیرا تصور می کنند که این اطلاعات، دیگر از دست رفته است. اما واقعیت، چیز دیگری است.

اگر فقط اشتباهات منطقی در ابزار ذخیره اطلاعات (شامل هارد، فلش مموری، و … ) به وجود بیاید، حتی خود شخص در این زمینه می تواند با نرم افزارهای مناسبی اطلاعات از دست رفته را دوباره بازیافت کند. کاربرانی که فایل، فولدر یا پارتیشن هایی را به اشتباه پاک می کنند یا ابزار ذخیره اطلاعات را دوباره فرمت می کنند، در واقع به خود اطلاعات ضربه نمی زنند. با اینکه اطلاعات، برای سیستم عامل و سرپرستی File System دیگر وجود خارجی ندارند، اما در واقع هنوز روی این ابزار ضبط اطلاعات قرار دارند و به راحتی و به طور کامل توسط نرم افزارهای بازیابی اطلاعات قابل بازیافت هستند. CD های سوخته یا غیر قابل خوانده شدن هم نباید توسط کاربران دور انداخته شوند. به کمک برنامه های بازیافت اطلاعات، این اطلاعاتِ غیر قابل دسترس برای شخص دیگری قابل دسترس خواهند شد. بنابراین، کسی که این ابزار ضبط اطلاعات را دور بیندازد، در قبال قرار گرفتن این اطلاعات در دست شخص دیگری مسئول خواهد بود.

پیش از اقدام برای ریکاوری هارد موارد زیر را درنظر بگیرید:

۱٫ اگر در مورد بازیابی اطلاعات و ریکاوری هارد اطلاعاتی ندارید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از نرم افزاری های ریکاوری فایل، سیستم به واسطه ایجاد فایل های موقت ممکن است اطلاعاتی را روی فایلهای مورد نظر شما برای بازیابی Overwrite کند و همین کار باعث میشود که بعدا به سختی فایلهای شما قابل بازیافت خواهند بود.
۲٫ خطاهایی که میدانید دلیل آنها آسیبهای سخت افزاری و یا آسیب های فیزیکی هارد است مانند Crash کردن هد، توصیه نمی شود که شخصا اقدام نکنید.

پست های توصیه شده

ارسال دیدگاه