فراموشی رمز مای پس هارد اکسترنال

فراموشی رمز مای پس هارد اکسترنال

فراموشی رمز مای پس هارد اکسترنال WD و عدم یادآوری رمز آن ممکن است با تلاش پی در پی کاربر و با وارد کردن چند بار رمز اشتباه باعث نمایش پیام فرمت شود و با کلیک روی گزینه فرمت با باعث میشود امکان برداشتن پسورد را از بین رفته و فایلهای موجود از آن هم هرگز قابل دسترسی نشود، توجه داشته باشید اگر رمز هارد اکسترنال WD را فراموش کردید پیغام فرمت را تایید نکنید لازم به ذکر است در حال حاضر گروه متخصصین رایاسهند میتوانند بالای ۸۰ درصد هارد ها را رمز گشایی کرده و اطلاعات موجود بر روی آن را دوباره در اختیار شما قرار دهند.

توجه داشته باشید در هاردهای مدل وسترن دیجیتال هنگامی که فایلی ایجاد میشود بصورت خودکار آنرا اینکریپت ( رمزگذاری ) کرده و روی سطح دیسک ذخیره می کند و کلیدی برای باز کردن آن در خودش می سازد بنابراین هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات روی هارد از این کلید استفاده و اطلاعات را دائم اینکریپت و دیکریپت می نماید.

حالا وقتی شما رمزی برای دسترسی به اطلاعات برای هارد معرفی میکنید در اصل کلید دسترسی به اطلاعات را تغییر میدهید و تا زمیانی که رمزتان درست نباشد کلید اصلی برای باز شدن اطلاعات ساخته نمی شود و تمام سکتور های سیو شده در سطح دیسک بصورت رمز گذاری شده باقی می ماند. به این دلیل است که اگر هاردتان را که پسورد دارد فرمت کنید برای همیشه کلید دسترسی به اطلاعاتتان را از دست میدهید و تنها با یک فرمت ساده دسترسی به اطلاعات غیر ممکن می شود چون هارد وسترن دیجیتال کلید باز کردن اطلاعات را اور رایت می نماید .

فراموشی رمز مای پس هارد اکسترنال

ترفند پیشنهادی ما برای آزمایش رمزهای مختلفی که به یاد دارید برروی هارد و جلوگیری از رسیدن به پیام فرمت این است که پسورد های مختلف را امتحان کنید هر وقت پنجره فرمت آشکار شد هارد را safe remove کنید و از کامپیوتر جدا کنید تا بتوانید در دفعه بعدی پسورد های دیگری را تست کنید.

در حال حاضر هیچ راهی برای باز کردن پسورد هارد وسترن دیجیتال که فرمت می شود وجود ندارد. ولی جالب است بدانید که درصد کمی از این مدل هاردها با pc3000 رمز گشایی می گردد.

در مورد مشکل فراموشی رمز هاردهای اکسترنال و یا رمز bitlocker کاربران باید به متخصصین بازیابی رمز مراجعه نمایند درضمن کارشناسان بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد رایاسهند نیز میتوانند با تست هارد ( تست هارد توسط رایاسهند رایگان انجام میگیرد ) درصورت امکان بازیابی رمز با روش های استاندارد اقدام به بازسازی رمز و مانع از حذف شدن فایلهای شما گردند.

پست های توصیه شده

ارسال دیدگاه