نکاتی برای اطمینان از حفظ فایلهای مهم

نکاتی برای اطمینان از حفظ فایلهای مهم

مشکل از دست دادن فایلهای مهم یکی از کابوس هایی است که تصورش برای همه کاربران ترسناک میباشد. ممکن است این فایلها تصاویر خاطره انگیز شما

 

و یا فایلهای کاری شما باشد که اطلاعات مهمی از تجارت شما و گزارشات مالی شما باشد، اما یک سری از نکات هستند که درصورت رعایت آنها شما هیچ وقت نگران آسیب دیدن به هارد دیسک و یا فلش مموری خود نخواهید بود، امروز تصمیم گرفتیم این نکات را با شما مطرح کنیم.

 

نکاتی برای جلوگیری از دست دادن فایلها و نیاز به ریکاوری:

– اطلاعات مهم باید همیشه حفاظت بشوند؛ به همین دلیل باید از آنها Backup تهیه کرد. همچنین توصیه می شود که دوباره ذخیره شوند، مثلا به روش دیگر یا در جای دیگری در کامپیوتر ضبط شوند. توجه کنید که کامپیوتر را باید از تغییرات شدید آب و هوایی دور نگاه داشت.

– از وارد شدن صدمه و ضربه به کامپیوتر جلوگیری به عمل آورید. ضربات کوچک، وضعیت هارد را دگرگون می کند و هد ضبط و خواننده اطلاعات را از محل اصلی خود جا به جا می کند. اگر بدنه هارد باز شود خطر Head-Crash آن را تهدید می کند. با توجه به فاصله سر هد تا صفحه هارد که بین ۲۵ تا ۵۰ نانومتر است، اثر انگشت یا حتی غبار هوا باعث Crash کردن آن می شود.

– فایل های مهم به هیچ وجه نباید در درایو ویندوز (معمولا درایو C) ذخیره شوند. در این حالت، بزرگترین خطر این است که ویندوز اطلاعات آسیب دیده را با فایل های موقتی Overwrite کند. ضمن اینکه در صورت خرابی و نصب مجدد ویندوز، فایل ها حذف خواهند شد.

– اگر واضح نیست که کدام نوع خطا باعث گم شدن اطلاعات شده است، یا سر و صداهای غیر معمول خبر از مشکلات سخت افزاری می دهد، کاربران نباید خود وارد عمل شوند. در چنین حالتی Restart می تواند باعث گسترش مکانهای آسیب دیده شود و این موضوع باعث از دست رفتن اطلاعاتی می شود که البته قابل بازیافت هستند.

پست های توصیه شده

ارسال دیدگاه