نکاتی در مورد انتخاب و خرید هارد اکسترنال

نکاتی در مورد انتخاب و خرید هارد اکسترنال

در مورد دلیل خرید هارد اکسترنال میتوان به اشاره کرد به احتمال از دست رفتن فایلهای مهمی

 

که در کامپیوتر خود ذخیره کرده اید بسیار زیاد است بنابراین اگر این اطلاعات برای شما با اهمیت هستند و تنها یک نسخه از آنها را در روی درایو کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم یک نسخه بک آپ از این اطلاعات روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید.

علاوه بر این اگر سیستم شما پر از فابلهای ویدیویی و آهنگ هایی است که قصد ندارید آنها را حذف کنید، لازم است یک هارد اکسترنال خریداری کنید  تا بتوانید به همه این اطلاعات به صورت یکجا، دسترسی داشته باشید.

معرفی انواع هاردهای اکسترنال

در حال حاضر دو نوع هارد اکسترنال در بازار وجود دارد.

– هارد SSD که مخفف واژه Solid-State Drives میباشد
– هارد  HDD که مخفف واژه Hard Disk Drive میباشد

هارد های SSD به دلیل ساختار خود که دیسک و هد ندارند بسیار سریع هستند ولی نسبت به HDD ها گرانتر می باشند. برای خرید SSD در حجم بالا باید حدودا ۴ برابر HDD هزینه کنید. SDD ها همچنین امن تر هستند. اگر مقاومت هارد برای شما مهم است می توانید از مدل های قوی و ضد ضربه استفاده کنید. این درایو ها معمولا دارای پوشش بیرونی می باشند که مقاومت دستگاه را بیشتر می کنند.
اگر دیسک سخت اکسترنال HDD داشته باشید و هنگام خواندن و یا نوشتن اطلاعات به آن ضربه وارد کنید دیسک آن آسیب خواهد دید. اما هاردهای HDD از نظر قیمت ارزان می باشند و در ظرفیت های بالای ۵۰۰GB  و تا حجم ۱TB و ۲TB و بالاتر موجود می باشند.

انواع مختلف هاردهای اکسترنال

لازم است بدانید هارد اکسترنال از یک HDD معمولی بعلاوه یک تبدیل ساده SATA به USB تشکیل شده است که در یک باکس جذاب قرار گرفته اند.

درایو های سخت اکسترال (HDD External) دو دسته می باشند:

– دیسک سخت های اکسترنال بدون آداپتور که اصطلاحا به آنها هارد دیسک های اکسترنال پاسپورتی گفته می شود.
– دیسک سخت های اکسترنال با آداپتور

درایو های اکسترال پاسپورتی، سبک تر، کوچک تر و کندتر از درایو های اکسترال با آداپتور می باشند. برق مورد نیاز این درایوها از طریق پورت USB تامین می گردد و سرعت HDD داخلی آنها نیز معمولا ۵۴۰۰ دور در ثانیه است. در داخل این درایو های اکسترنال یک HDD نوت بوک قرار دارد. این درایو وزن و ابعاد کوچکتری داشته و به راحتی قابل حمل می باشد. قیمت درایو های اکسترال پاسپورتی تقریبا دو برابر درایو های اکسترنال بزرگ یا آداپتوری است. اما درایو های اکسترال با آداپتور وزن سنگین تر و ابعاد بزرگتر و سرعت بیشتر دارند. درون درایو های اکسترنال با آداپتور معمولا یک HDD معمولی ( HDD کامپیوترهای رومیزی) با سرعت ۷۲۰۰ دور در ثانیه استفاده می شود.

پست های توصیه شده

ارسال دیدگاه