بهترین هارد دیسک از جهات مختلف کدام است؟

بهترین هارد دیسک از جهات مختلف کدام است؟

بهترین هارد دیسک

انتخاب بهترین هارد دیسک برای کار شما شاید کاری دشوار باشد. ممکن است برای کاربردی که مورد نظر شما است بهترین هارد SSD ، مناسب باشد اما قیمت آن برایتان مناسب نباشد! یا بهترین هارد اکسترنال برای شما خوب باشد، چه باید کرد؟ حقیقت این است که در این مقاله قصد ندارم شما را وادار به خرید نوع خاصی از هارد بنمایم بلکه می خواهم فقط شما را با زوایای تازه از نوع نگرش و انتخاب هارد دیسک آشنا کنم. پس لطفا” این مطلب را تا آحر مطالعه نمایید.

✅نوع کاربرد:

آیا به دنبال بهترین هارد دیسکی هستید که قصد دارید بوسیله آن اطلاعات خود را جا بجا نمایید؟ هارد دیسک اکسترنال SSD جامد بخرید.
⚪️ آیا به دنبال بهترین هارد دیسکی هستید که قصد دارید بوسیله آن اطلاعات خود را ذخیره و آرشیو نمایید؟ از سیستم های Raid با ظریب خطا پذیری بالا مانند Raid 5 استفاده کنید.
⚪️ آیا به دنبال بهترین هارد دیسکی هستید که کوچک باشد و قابل حمل؟ از فلش درایوهای USB استفاده کنید.
⚪️ آیا به دنبال هارد دیسکی هستید که سرعت خوبی داشته باشد؟ حتما از هارد های جامد SSD بر پایه NAND فلش استفاده نمایید.
⚪️ آیا به دنبال هارد دیسکی هستید که قصد دارید بوسیله آن بازی کامپیوتری خود را بهتر اجرا کنید؟ اگر قیمت مطرح نیست هارد SSD اگر قیمت مد نظر است هارد دیسک Desktop Class با دور ۷۲۰۰ و کش بالا.
⚪️ آیا به دنبال هارد دیسکی هستید که قصد دارید بوسیله آن اطلاعات خود را سریع تر پردازش نمایید؟ از آرایه های Raid 0 با استفاده از هارد های SSD.
⚪️ آیا به دنبال هارد دیسکی هستید که قصد دارید بوسیله آن برنامه های کاربردی مانند اتوکد و فتوشاپ و … را سریع تر اجرا کنید؟ بهتر است از هارد های متوسط و یا Enterprise استفاده کنید.
⚪️ آیا به دنبال هارد دیسکی هستید که قصد دارید بوسیله آن به چندین کامپیوتر سرویس دهی کنید؟ حتما” از سیستم Raid با هارد دیسک های Enterprise بهره ببرید.و …

در نظر داشته باشید این ها فقط یک راهنمایی کلی هستند و بهتر است از یک مشاور خوب برای مورد های خاص خود نظر خواهی نمایید.

آیا تاکنون قبل از خرید هارد دیسک و انتخاب بهترین هارد دیسک به این موارد دقت کرده بودید؟
بگذارید یک بررسی کلی انجام دهیم . دقت کنید که به هیچ عنوان هارد اکسترنال برای ذخیره سازی ، آرشیو اطلاعات و یا نگه داری اطلاعات مهم شما مناسب نیست ! هرچند که در بین عامه مردم اینطور جا افتاده است و حتی میشنوم گاها” هارد دیسکی را به عنوان ضدضربه و اینجور شیطنت ها می فروشند. اینگونه هارد دیسک های اکسترنال همیشه در معرض خطر هستند و هر زمان امکان ضربه خوردن و افتادن از دست را یدک میکشند و همچنین آمار نشان می دهد خرابی هد و بدسکتور در هارد دیسک های اکسترنال به مراتب بیشتر از دیگر هارد دیسک ها شایع است. هرچند که شرایط نگه داری هارد دیسک بسیار مهم می باشد. و تبلیغات ضد ضربه بودن صرفا” مربوط به باکس هارد دیسک میباشد. در اصل باکس هایی طراحی میشوند که تنش ضربه را بیشتر در خود جذب نموده و به هارد دیسک خسارت کمتری را وارد می نمایند.

توصیه میشود هارد دیسک های اکسترنال را جهت انتقال اطلاعات بکار ببرید و یا اطلاعاتی که دم دستی هستند و روزانه از آن اطلاعات در مکان های مختلف بهره می برید. حتما” اصل اطلاعات را در مکانی دیگر نگه داری کنید تا در صورت بروز مشکل برای اطلاعات درون هاردتان نسخه بک آپ آن موجود باشد.

پست های توصیه شده

ارسال دیدگاه