عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون های هوشمند

عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون های هوشمند

عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون های هوشمند از عمده مشکلات کاربران میباشد، امروز استفاده از تلویزیون های هوشمند فراگیر شده و پورت USB برای اتصال فلش ممورری و  استفاده از هاردهای اکسترنال برای ذخیره سازی فایلها و اتصال به دستگاه های امکانات و قابلیتهای خوبی را در اختیار کاربران میگذارد از جمله مشاهده فایلها بر روی تلویزیون، اما یکی از بدترین اتفاقات میتونه شناسایی نشدن هارد اکسترنال توسط تلویزیون هوشمند و عدم شناسایی هارد اکسترنال در رسیور باشه و عدم نمایش فایلهای موجود بر روی هارد باشه، هدف این مقاله آشنایی شما با رفع این مشکل میباشد.

ابتدا به بحث تخصصی بروز این مشکل میپردازیم که عامل بروز این مشکل ساختار MBR هارد میباشد. در حالت پیشفرض MBR هارد به صورت Basic است اما به دلیل محدودیت حجمی زیر ۲ ترابایت در MBR Basic به تازگی اکثر هاردها داری MBR از نوع GPT می باشند.

این نوع MBR توسط ویندوز XP و وسایلی نظیر تلویزیون و رسیور پشتیبانی نشده و کاربر نمیتواند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشد. برای حل مشکل

لازم است MBR هارد خود را از حالت GPT به Basic تبدیل نماید.

برای انجام اینکار بدون اینکه اطلاعات خود را از دست بدهید باید برنامه Mini Tool Partition Wizard Professional را از اینجا دانلود نمایید.

هارد اکسترنال خود را به کامپیوتر متصل کنید (ویندوز ۷ یا بالاتر). سپس نرم افزار MiniTool را که دانلود و نصب نمودید را اجرا کنید.

برروی هارد اکسترنال خود راست کلیک نموده و گزینه Convert را بزنید بعد از این مرحله کافیست در بالای صفحه Apply را بزنید کار تمام است.
طبق تصاویر انجام دهید:

عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون های هوشمند

 

 

 

توجه: هر چند انجام این مراحل آسیبی به اطلاعات شما نمیزند اما بهتر است قبل از هر اقدامی از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید.
در صورت بروز هرگونه مشکل مسئولیت آن به عهده کاربر میباشد.

با انجام این مراحل هارد دیسک شما برروی ویندوز اکس پی نیز قابل شناسایی میباشد.

توجه داشته باشید در صورتی که ظرفیت هارد دیسک شما بالاتر از ۲ ترابایت است با تبدیل به Basic MBR نمیتوانید از تمام ظرفیت هارد خود استفاده کنید.

پست های توصیه شده

1 دیدگاه

  • محمد
    2019-10-29

    باسلام
    ببخشید من تلویزیون ال جی دارم وقتی میخوام ضبط کنم برنامه ها رو با فلش پیغام میده دستگاه usb hdd را نصب کنید میخوام بدونم راهی هست که دور بزنم این مشکل رو با تغییر فرمت فلش ؟؟؟

ارسال دیدگاه