پیدا کردن عمر هارد دیسک

پیدا کردن عمر هارد دیسک

چه حالی می­شوید اگر ببینید هارد دیسک­ هوشمندتان مرده است❗️❗️

✅ عمر هارد چند سال است؟!
دیسکهای سخت هوشمند هستند، یعنی ویژگیهایی همانند تکنولوژی بررسی مانیتورینگ خودکار، و گزارش‌دهی (S.M.A.R.T. (Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology را در خود جای داده اند. تکنولوژی S.M.A.R.T قابلیت، ضریب اطمینان و عمر هارد دیسک را بررسی و اندازه گیری مینماید تا بداند اگر در حال خطا کردن است و یا عمر هارد یا مرگش فرا رسیده است. می­توانید داده­ها و پارامتر های مهم S.M.A.R.T. دیسک سخت خود را مرور کنید تا بفهمید سالم هستند یا ایرادات و مشکلات شروع به گسترش کرده اند.

طول عمر هارد دیسک مشخص است، اما انتهای عمر هارد معمولأ مشخص نیست. خوشبختانه بسیاری از هارد درایوهای جدید هوشمند هستند و می­توانند حداقل خود را بررسی کنند و اگر مشکلی دارند با نمایش پیغام آن را اعلام کنند. متأسفانه ویندوز ابزار داخلی که استفادۀ آن هم ساده باشد را ندارد تا پیغام های تکنولوژی S.M.A.R.T. دیسکهای سخت را نمایش دهد.

داده ­های هوشمند دیسکهای سخت توسط  Command Prompt قابل قابل مشاهده می­باشد، اما برای اینکه واقعأ بتوانید داده­ های واقعی را ببینید به برنامۀ دیگری از کمپانی های دیگر نیاز دارید.

مشاهدۀ داده های هوشمند دیسکهای سخت S.A.M.R.T با استفاده از CrystalDiskInfo

برنامۀ CrystalDiskInfo به­ صورت رایگان، متن باز و آسان می­باشد که می­تواند اطلاعات وضعیت دیسک سخت شما را نشان دهد. نسخۀ قابل حمل یا نصبی این برنامه نیز موجود می­باشد. هر کدام را که بخواهید می توانید استفاده کنید.

پیدا کردن عمر هارد دیسک

دانلود با لینک مستقیم و حجم ۴ مگابایت ( رایگان )

 

 

پست های توصیه شده

ارسال دیدگاه